خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در کارتخوان ها

,

یکی از خطاهای رایج در هنگام راه اندازی یک دستگاه کارتخوان ” خطای عدم برقراری ارتباط با سرور ” میباشد. 5 دلیل اصلی برای این اتفاق وجود دارد که در این مقاله درباره آنها و شیوه رفع آنها مطالبی بیان شده است.

 

خطای سرور در پوز

 

خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در کارتخوان ها

در ویدیوی زیر بطور کامل دلیل این اتفاق توضیح داده شده است.

اگر ویدیوی فوق در نمایشگر شما به نمایش درنیامد به ادامه مقاله توجه فرمایید.

5 دلیل اصلی برای مشاهده خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در دستگاه پوز :

عمده دلایل عدم ارتباط با سرور در کارتخوان ها به خاطر سیم کارت مورداستفاده در کارتخوان است. و باید ملاحظات لازم را در مورد سیمکارت انجام دهید که در ادامه توضیح می دهیم.

1- استفاده از سیم کارتی که بر روی آن پین کد تعریف شده است.

سیمکارتی که در کارتخوان استفاده میشود نباید پین کد داشته باشد. زیرا کارتخوان ها قابلیت ثبت پین کد را بر روی سیم کارت ندارند.

2- عدم فعال بودن قابلیت GPRS بر روی سیم کارت

هنگامی که سیمکارت را از دفاتر پیشخوان دولت یا نمایندگیهای اپراتورها خریداری می کنید، حتما درخواست فعالسازی GPRS را بدهید.

3- عدم فعال بودن سیم کارت

زمانی که سیمکارت را خریداری نمودید، ابتدا آن را بر یک گوشی موبایل نصب کنید و مطمئن شوید که فعال است و قابلیت برقراری ارتباط را با شبکه اپراتورهای تلفن همراه دارد. سپس آن را بر روی کارتخوان نصب کرده و استفاده نمایید.

4- نداشتن شارز پولی

حتما سیمکارت خود را با یک مبلغ اندک یا دلخواه خود شارز نمایید. سیمکارت باید شارژ پولی داشته باشد.

5- نداشتن شارژ اینترنتی

حتما یک بسته اینترنتی را بر روی سیمکارت خود فعال نمایید.

پس از اینکه از تمام موارد بالا اطمینان پیدا کردید، باید از آنتن دهی سیمکارت در منطقه ای که حضور دارید مطمئن شوید. عدم آنتن دهی سیم کارت در یک منطقه می‌تواند منجر به مشاهده خطای عدم ارتباط با سرور در کارتخوان شود.

با امید اینکه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، لطفا اگر خطاهای دیگری را در کارتخوان خود مشاهده میکنید در زیر همین مقاله برای ما کامنت کنید تا پاسخ آن را دریافت نمایید.

عدم آنتن دهی در دستگاه های پوز ایران کیش :

علاوه بر موارد بالا که گفته شد، نکته مهم زیر را نیز حتما برسی کنید.

در این دستگاهها باید به قسمت تنظیمات و سپس قسمت مدیر و سپس تنظیمات اتصال و گزینه IPN را بررسی نمایید تا بر روی عبارت MCI قرار داده شده باشند.

ممکن است در این قسمت چیزی نوشته نشده باشد که باید بر روی MCI تنظیم گردد.

پس از این کار دستگاه را یکبار خاموش و سپس روشن نمایید تا آنتن دهی دستگاه به درستی انجام شود.

3 پاسخ
  1. amir
    amir گفته:

    سلام. سیم کارتم شارژ داره و انتن شم عالیه و هشت ماهه ازش دارم استفاده میکنم. الان زده قطع ارتباط. بنظر شما مشکلش چیه؟ دستگاه s90 هست

    پاسخ
  2. منوچهرعطایی
    منوچهرعطایی گفته:

    سلام newpoz7210دارم امروز کارت کشیدم میزنه اصلاحیه اتصال برقرارنشدسیمکارت روشارژکردم وتعویض بازم همون میاد

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *